Sunday, February 22, 2009

Produkttest: Orval

En tvättäkta trappist fårn beligen i en smakfullt rundad flaska med en liten etikett och 6,2% alkohol. Hoppas jag är lite taktisk nu, alkohol kan ju vara sövande och jag ska se oscarsgalan snart. Nåja. Färutsättningarna är goda för den här, precis i min smak i form iallafall. Skummar rejält redan vid öppningen, fint!
Skulle definitivt behöva en belgarskapa, kupan helt full av skum, inte lägger det sig heller.
Syrlig, god, skum. väl syrlig för min smak egentligen. det är ju gott liksom, och har en tydlig beska men det smäller inte på alla nivåer som igår. nått saknas. på något vis är där ingen bas, bara övertoner.
glöm det jag drack den nog för kallt, eller för röksugen för nu är beskan klarare och stannar.
bordershop fynd detta med. snart oscar, slumdog!

No comments: