Saturday, March 15, 2008

Produkttest special. Påskbrygd del 3

Sist ut i den här tävlingen är den dyraste ölen hittils. Den kostade runt 28 kronor om jag minns rätt.



Pumpviken - Påsköl. "En strong mild ale, rejält fyllig och med torr efterbeska" Låter gott. vi testar. Mörk med vackert tätt skum.
Oj det är mycket gott, två av tre maltsorter är karamellmalt och det märks. Denna håller vad den lovar, levererar precis vad som står på etiketten.
Etiketten är godkänd och andas gästgivaregård. Typsnittet är fult, det har det varit på dem flesta.

En syrlighet vilket gör att den säkert fungerar perfekt till kaviaren på ägget eller varför inte falafeln.
Skummet ligger nu likt en silkesmatta över ytan, fint.
Det här är ett mycket lättdrucket öl för att vara en ale, den enda nackdelen såhär långt är priset och möjligtvis syrligheten vilket skulle göra det svårt att dra i sig sju åtta sånna här över middagen.
Men fan vad den passar nu, M.I.A pumpar, ölen rinner ner och lämnar nya intryck (och avtryck?) i mitt sinne.

Detta är redan nu en fullpoängare, skönt att dagens enda påskbrygd är såhär bra. Hade varit lite synd om det varit en falcon...
Detta är en flaska piper heidseck, man märker skillnaden mot fullt dugliga budgetkonkurrenter. fem komma tvåan kommer inte riktigt ge mig vad jag vill.

En halvliter mycket bra öl perfekt såhär på vårkanten.

Nu är har jag gått igenom alla som finns på bolaget på söder utom mariestads, det kommer ett test på den också även om jag redan druckit den. Direktkvalifikation till andra chansen på grund av negligens efter tre påsköl.

No comments: