Tuesday, January 8, 2008

Nätverket Bara Bröst.

Genom en artikel i Dagens Nyheter fick jag nys om Nätverket Bara Bröst. Något som redan vid namnet väcker en hel del uppmärksamhet, efter ett par tre minuter sansade jag mig och funderade på vad det egentligen handlade om. Kan det vara någonslags studiecirklar? Kanske ett fackförbund för arbetare inom strippindustrin eller liknande?
Nej det är ett gäng glada feminister som bestämt sig för att det är diskriminiering så fort alla regler inte är exakt lika. Jag blir lite orolig eftersom talesmannen för nätverket heter Ragnhild. Det låter gammalt annars är jag såklart för det. Jag är faktiskt inte bara för kvinnor rätt att bada barbröstade utan jag tycker faktiskt att det är dags att slå om på reglerna. Tillbaka med 1800-talets stiliga badräkter för män. Låt kvinnorna göra vad fan dem vill.

Ses på Filbornabadet!

1 comment:

Anonymous said...

Haha, lätt att man borde införa de hederliga baddräkterna för män och de mer klänningliknande kreationerna för kvinnor.

http://decemberfear.blogspot.com/

check it out. Det kan hända att den uppdateras ibland.