Sunday, November 11, 2007

Copenhagen (10/11 november 2007)

Igår var Tiësto på parken i Köpenhamn. Tiësto var lika töntig och lika bra som alltid. såklart. 23 000 starka samlades vi på parken. ravers vanliga köpenhamns kickers och så jag, hampus och musse.
Ljusshowen var ett kapitel för sig. lazer och rök och fontäner och pyro och skärmar och allt möjligt annat. Ölen på parken kostar 45 skojjiga danska kronor, köerna funkade inte och det var rätt horribelt att försöka bli full där. Men motiverad vinner och visst blev man rätt lurig och inte frös man när vi letade efter culturebox.

Vi gick runt halva norreport för att hitta culturebox efteråt och det stället är fan bäst. lite väl mycket djungeltrummor för min smak men jävlar vad folk, snygga tjejer och rygepolitik som ingen riktigt bryr sig om. skillnaden mellan sverige och danmark där. ingen skulle sådär avsiktligt tända en cigg och röka på dansgolvet här. i danmark rökar man hasch som att det inte är nått konstigt på dansgolvet. trots rökförbud. och knarkförbud.

bilder kommer när jag listat ut hur jag lägger upp dem. och min kamera är sönder igen.

No comments: