Wednesday, October 22, 2008

Produkttest: Whistable Bay Organic Ale

Oraganiskt är det nya svarta i bryggeribranchen, bolaget har hakat på med sina gröna lappar. Denna väldigt ljusa ale från de bördiga fälten i Kent är bryggd av några som kallar sig britanniens älsta bryggare, sen 1698 har de tydligen varit igång i faversham.
nåja vi öppnar denna udda formade flaska som varken är begåvad med vacker form eller etikett. Gulorange är inte speciellt snyggt. Gör det mörkt och brittiskt detta känns som holländskttulpanhippieöl.
Skummar konstigt lite. Oj det var ett synnerligt beskt och gott öl. Oerhört svårdrucket känner jag redan nu, hade man fått detta som fjärde öl i sig efter en förfest hade man kräkt. Men såhär till uppdrag granskning är det gott.
Tyvärr lämnar beskan utrymme för lite annat, men det är friskt i smak och det smakar mycket.
Igen direkt höjdare ikväll, men det är kul med den organiska trenden. Roskilde körde fullt ut och jag hoppas kunna köpa lika mycket organskt på 7/11 snart som jag kunde på Service Center West i sommras.
Det gör att jag känner mig duktig i mitt idiotkonsumerande.

No comments: