Friday, October 17, 2008

Produkttest: Bintang Pilsener

Nytt systembolag i stan och såklart är det beväpnat med höstnyheter. Jag besökte tramsbygget på drottninggatan härom dagen och kom hem med bland annat Bintang. Indonesiskt ljust öl komplett med etikett på "all your base are belong to us"- engelska. Den är "Brewed with finest ingredients". Hälsovarningarna på baksidan är rättstavade och gramatiken korrekt den med. Inte vara gravid, inte köra, inte använda tunga maskiner. Check, jag har ju inte ens byxor på mig.

Luktar Carlsberg Hof

Lite beige snarare än gyllenbrunt, klar och skummet har lagt sig direkt. Smakar inte Hof iallafall. Inte för att det är något fel med Hof men ska man båta öl över halva världen behövs en egen karaktär och det har denna. Beskan är rejäl smakupplevelsen är otroligt kort. Kan tänka mig att en del problem händer om man skulle dricka det här typ på en fest. Den har en stor men kort smak, som bäddat för kräk.
Visst har den likt all tropiskt öl ett mått av fruktighet, det är hela affärsidén med öl från andra ställen än centraleuropa.

Äh inget speceillt. Etiketten är nog det bästa, gramatikfel och stilrent. De röda stjärnorna kommer möjligtvis göra detta till ett populärt vänsterdricka men indonesien känns inte så jälva reclaim.

Jag vill dricka nått annat nu.

No comments: