Saturday, October 18, 2008

Produkttest: Sabai wine sprizer with pomergranate

Ytterliggare en nyhet på bolaget ska utsättas för min djupgående undersökning. Denna koniska flaska bjuder på ett för mig ganska okänt innehåll. Sprizer är ju en tvåkomponentare med vin som ena ingredientsen.
Det utlovas en smakupplevelse av pomergranate vilket jag förutsätter är granatäpple och det är ju gott. På ettiketten kan man läsa att "Pomergranate is enjoyed by people who like to treat themselves" och med mina planer för kvällen ser det ju onekligen ut som att det är så den kommer sluta.
Svensk varningstext "Blanddryck innehåller sulfiter" vet inte vad en sulfit är, tror det är en komponent i pappersmassa. sulfit luktar skit, sulfat luktar mat som min far lärde mig en gång när vi var i knäred.
5%, thailändsk sprizer. Det luktar vin. och frukt. smakar alkoläsk som stått brevid en castillo de anna. god alkoläsk! Synd hade förväntat mig en del karaktär iallafall. men det går ju skitbra om man är jävligt trött på allt annat men  verkligen måste hälla i sig sprit.

No comments: