Tuesday, April 22, 2008

Pukkelpop 2008

Oj vilket övertygande släpp det kom idag från vår belgiska favoritfestival. Den här bloggen skrivs av en festivalälskare ut i fingerspetsarna och nu vet jag vad jag har att göra i mitten på augusti också. Det finns headliners i det finstilta, det är allt som introducerat mig till drum & bass och dubstep, det är electrohouse idoler och världens största hårdrocksband och det är spokenword kungen på plats. Jag fetstilar det jag ska se. kommentera gärna vad jag bör kolla upp.


Metallica

The Killers
The Flaming Lips
– Serj Tankian
Dropkick Murphys
Boys Noize - Ricardo Villalobos - Mercury Rev
Plain White T’s - Miss Kittin & The Hacker (live)
Carl Craig – The Wombats - Etienne de Crecy (live)
Neurosis - Killswitch Engage - Iron & Wine
Danko Jones - Simian Mobile Disco (live)
Stereo MC’s – The Cribs - Joan As Police Woman
Pendulum – The Dresden Dolls
Sons And Daughters - As I Lay Dying – DJ Friction
Hadouken! - DJ Hype & Daddy Earl – Cult of Luna
Henry Rollins (spoken word
) - Infadels – Junkie XL
Kaizers Orchestra – Bob Mould Band
Klaxons DJ Set (Jamie Reynolds) – SebastiAn
Does It Offend You, Yeah? - Epica
Uffie & Feadz – Yeasayer - Volbeat – DJ Mehdi
High Contrast + MC Wrec – MxPx – Late Of The Pier
The Casualties - The Count & Sinden (live)
The Subways - This Is Menace – Tocadisco
Two Gallants

Black Kids - Holy Fuck - Los Campesinos! - Benga

Dusty Kid (live) - Joe Lean and The Jing Jang Jong

Nina Nastasia – Radioclit – Lightspeed Champion

The Unseen – The Heavy – TC – Witchcraft

Yuksek (live) – Have Heart - Drive-By Truckers

Brodinski – Year Long Disaster – Chase & Status

The Ocean – The Sword – Dan Le Sac vs Scroobius Pip

Crookers - Kitty, Daisy & Lewis – The Bloody Beetroots

Shackleton – The Shoes – Headman - Little Dragon

Louis XIV, …

More names to be confirmed…

3 comments:

Supertramp said...

Grymt schyssta band. Men jag kan nog tycka att förra årets line-up på Pukkelpop var betydligt mer övertygande.

Anonymous said...

fyfan vad bra det verkar! du borde fetstilat etienne de crecy, junkie xl och dan le sac oxå

Supertramp said...

men mattis. nu står det lite väl still är i bloggen!!!!!!