Friday, April 11, 2008

Bojkotta OS i Peking

Detta är nog det enda politiska inlägget i den här bloggen. Självklart ska vi alla bojkotta OS i Peking, det är inget snack om saken. Ett land utan en fri Ekonomi är inte OK. Där det finns frihandelstopp så löner hålls nere av en styrande regering för att maximera vinster åt en internfeodalmakt istället för att låta den fira marknadens hand sprida välstånd till alla är är inte OK. När man dessutom har ihjäl folk åt höger och vänster för att dem emotsätter sig den lokala maktens försök att inte låta folket välsignas av frihandeln blir det ännu värre. Personligen ska jag bara se två saker från OS. Stefan Nystrands 100 meter frisim och prisuttdelningen där jag personligen väntar mig att se något i stil med det här.


2 comments:

Supertramp said...
This comment has been removed by the author.
Supertramp said...

Jag skulle lämna en kommentar till detta. Men du gav mig precis inspiration till ett eget blogginlägg, så jag lägger energin där istället för att kladdar och gnäller i din blogg. Tack! :)