Tuesday, June 17, 2008

Festivalbloggen 2008# +2dagar 11dagar kvar

Iag var man tillbaka på jobbet, det hann nog inte gå fem minuter innan jag var övertygad om att bryta mitt löfte om att inte röka eller dricka förrän på midsommar. Imorgon smäller det, då ska jag och Carro D kolla på fotboll och kolla in bilder på facebook.

Jag rorar mig mycket med att utvärdera var festival på rockpartys forum och det är något som inte riktigt går att komma ifrån men frågan är om 20kronors tältet vid udden inte är den bästa nyheten sen atlantis. Fan vad bra det var där. Att en snubbe som nog måste varit Sebastien Tellier spelade där gjorde inte saken sämre.

Hultsfred har något väldigt få andra festivaler har, det är så naturskönt. Vid en småländsk sjö i idylliska svenska bibelbältet har allt från Slayer till Sven Ingvars till Wu Tang Clan gjort succé. Det är något speciellt och något att vara stolt övet. Hulrsfred ÄR bra. Iallafall där jag är, på funktionärskampingen. Jag uppmanar alla, prata om Hultsfred gör det coolt igen så att även resten blir riktigt riktigt bra.

11dagar till roskilde. Årets riktiga höjdpunkt och den stora frågan, vem ersätter M.I.A? Det pratas om Justice (snark) jag fantiserar om Daft Punk (fap fap fap)
vem tror, vill, önskar du? har du hört rykten framförallt?

förbannade måsar!

1 comment:

Supertramp said...

Jao imorgon lär man gå på nålar, du är införstådd med att det är tivoli vi ska till och kolla på matchen va? Eller, det var iaf vad jag fick veta när jag pratad emed Carro senaste!! :)