Wednesday, May 14, 2008

Festivalbloggen 2008# 24 dagar kvar

En besvärlig arbetsdag är slut. Jag håller upp med rökningen nu så lungorna klarar festivalerna och det gör att jag långt ifrån vill umgås och vara social typ på bussen eller överhuvudtaget när jag inte jobbar. Nog fan fick jag sitta och prata på bussarna istället för att verkligen lyssna in mig på Dan Deacon mer än Wham City.
På gymmet idag blev det Kens nya som är klart habil men det känns svagt ändå, men han kommer till Hultsfred och jag ska nog kolla. Kelian live kan bli hur bra som helst och jag har faktiskt aldrig sett Ken.
Lyssnade på Afasi & Filthys nya också. Fan svensk hiphop alltså. Jag vill höra Ludacris rappa om anställningsskydd.
Både Hultsfred och Roskilde släppte nya artister idag.

Hultsfred

THE FUTUREHEADS [UK]
MY BRIGHTEST DIAMOND [US]
THE COOL KIDS [US]
KEN [S]
FIREFOX AK [S]
AFASI & FILTHY [S]
WORKING FOR A NUCLEAR FREE CITY [UK]

jag tror the cool kids kan bli fett, ska kolla in dem snart.

Roskilde släppte
BULLET FOR MY VALENTINE (UK)
SOLOMON BURKE (US)
COCOROSIE (US)
LUPE FIASCO (US)

Salomon Burke är tokigt. tror inte jag kommer orka gå men det är en tung bokning. Massa Hypebeasts lär dyka upp för Lupe Fiasco. och alla emokids måste fått sitt av Roskilde dem senaste åren nu.

Dan Deacon får ändå vara dagens grej.

No comments: