Sunday, August 1, 2010

Produkttest: Mythos



Hellenic Lager Beer. En grek som klockar in på 4,7% i halvliters tjockisflaska. Inget som skvallrar om ursprunget, inga marmorstatyer eller vitblå hus eller akropolis på kapsylen. Jag gillar valet att inte skrika ut sitt ursprung trots att man inte kommer från ett klassiskt ölland. En enhörning förstås, och lite små olivkvistar men vafan.
Woho! Detta måste vara en produkt av växelbruk för vad oerhört härligt mycket citrus! Här behöver man inte klämma ner en lime eller citronskiva i halsen, denna fantastiska sommriga lager smakar redan precis som den ska. Visst visst beskan är kanske väl långt bak, men den tydliga tonen av citron och lime gör detta till en klar favorit i kategorin medelhavsblask.
fan ciggtest känns så jävla tacky, men meningen med det här är ju nånslags tankeström och ungefär såhär långt blir jag alltid röksugen. jag kanske borde göra en programförklaring? eller vad säger du G.E min ensamma läsare? jag går och röker iallafall.
fan jag gillar denna. kommer lätt ta den om jag ser den på mogwai eller nått och det är fint väder.
nu är den slut. bis weiter!
kostar typ 17! som hittat!

No comments: