Sunday, February 3, 2008

Super Bowl sunday vs. Super Thuesday?!

Två sjukt kul events på gång i staterna dem närmaste dagarna!

Inatt är det dags för Super Bowl XLII, dum i hela huvudet som jag är tackade jag ja till att jobba imorgon klockan åtta. Istället borde jag såklart sitta på O'Learys med lite andra americofiler (vad är motsvarigheten till anglofil?)
Iallafall på neutral plan i Phonex, AZ tar drabbningen mellan New York Giants som underdog mot New England Patriots som varit något av NFL's Milan, ingen gillar dem men dem vinner fan alltid och så har dem Tom Brady, kolla in Giants försök att rubba honom.
försiktig tippning 34-27 patriots.

På tisdag är det val i staterna, primärval såklart men ändå ett viktigt val. Två kvar på vardera sida Obama vs. Hillary på demokratiska sidan, McCain vs. Romney på republikanernas(typ Ron Paul och Mike Huckabee är uträknade av media tyvärr...) . Riktig showdown.
Jag tippar Obama för demokraterna McCain för GOP, dock tror jag han blir borträknad vid kongressen på nån jälva vänster.

fast den viktiga tippningen är ju Super Bowl eller Super Thuesday. Jag tror trots att The Daily Show och Cobert Report kommer vara roligare än nånsin att Super Bowl blir bra mycket roligare. en av dem mer intressanta i mitt tycke, det är favoriter mot underdogs som ändå vinner ibland, som Liverpool typ. blir Super Bowl XLII en Champions Leauge 05? vi kan bara hoppas.

No comments: