Tuesday, February 5, 2008

avkloppling. inget för mig.

Jag är ledig idag. det finns inte ord på hur jälva mycket slöseri på tid det är att vara ledig en tisdag. Framförallt inte när man slutat 22 dagen innan. Det händer inte ett dugg, jag blir rastlös efter tjugo minuter. det har gått nästan fem timmar sen jag vaknade fem timmar som inget har hänt på. Jag var på willis, köpte hamburgerbröd cyklade hem kollade på psych. det är ALLT.

Jag bestämmer här och nu att ledighet är fan värdelöst. Antingen är man fri och gör saker på riktigt, enda gången det egentligen behövs sysslolös ledighet är på bakfyllan men det är ju max två dagar. Fem veckors semester är i princip lagstadagat. stackars industriarbetare som måste gå och vänta in dem på sommaren.

Det är inte skönt att bara "ligga still" eller jo det är skönt att lägga sig still. men sen räcker det fan när man legat där i fem minuter behöver man ju nått att göra. det finns gränser på hur många gånger om dagen man kan ta på sig själv.
jag ska jobba en tredje helg i rad nu. och jag ska njuta varje timme jag slipper ledigheten.


inget för mig!

1 comment:

Anonymous said...

jag håller sjukt mycket med om att ledighet är något överskattat. ok fem dagar betald semester med fri öl. men sen blir det som vanligt.
"shit vad ska jag göra?"
"jag blir full."
"och nu då?"
och sen finns det bara ett slut. jag har varit ledig två helger i rad. första två sen oktober -07. och idag ska jag jobba. och bli full. på samma gång. finns det bättre?
tidsstyrt liv äger.
jag är riktigt rädd för i sommar när mina fem veckor kommer. plus 54 timmar komp. ok ta en i taget. men det är fan mer än en i veckan ett helt år. sjukt. jag kommernog dö.