Sunday, December 16, 2007

Spontan utlösning

I sexualkunskapen i högstadiet fick alla reda på att killar får reda att puberteten typ börjar när man plötsligt på natten fick en spontanutlösning och det var en instruktionsvideo om hur pinsamt det var att lägga kallingarna i tvättkorgen. Jag minns det mycket vagt, sen handlade allting om mens och när vi väl kom till samlivet så fick killarna reda på att vi skulle komma förtidigt och att det var okej. För vi skulle lära oss. Sen fick vi se en film där Paula McManus känd från 1990-talet fick hasch av en snubbe i lustig hatt för att att sen hoppa från ett torn några scener senare, då helt nerjonkad.

Inget av det vi lärde oss i den här perioden infriades förutom mensen för tjejerna, det märktes för dem skolkade från gympan. mesar. Man fick ta på flickor och spände sig nått så infernaliskt att man aldrig kom nära utlösning, utsattes för droger men ingen hoppade ner från torn och spontanutlösningen råkade definitivt ingen ut för. Det ordande vi själva, såklart. Från mycket tidig ålder drogs och slet vi i oss och med sådan regelbundenhet att i många år var jag högst medveten om hur alla mina utlösningar gått till. Kvinnor kom in i bilden och medvetandegraden blev ännu större. Men så plötsligt hände det, spontanutlösningen. Den man vaknar av på natten, svettig och kladdig och rädd. Vad har hänt med mig? Jag har blivit ett gevär utan säkring! tänker man och plötsligt känner man sig som den där stackars killen som gömde sina kallingar längst ner i tvättkorgen. Kommer jag att börja komma förtidigt nu också? Kommer mina vänner börja hoppa från torn?

No comments: